Wyszukiwarka

Wyszukiwarka

Jesteś tutaj: Start / Logopeda

Logopeda

        L O G O P E D A

To specjalista zajmujący się diagnozowaniem, stymulacją rozwoju mowy,
profilaktyką oraz terapią zaburzeń mowy.  

 

            ZADANIA LOGOPEDY SZKOLNEGO: 

kulka    diagnozowanie logopedyczne, w tym  prowadzenie badań przesiewowych w celu ustalenia

             stanu mowy uczniów,

kulka   prowadzenie zajęć logopedycznych oraz porad i konsultacji dla uczniów  i rodziców w zakresie

            stymulacji rozwoju mowy uczniów i eliminowania jej zaburzeń,

  podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń komunikacji  

           językowej we współpracy z rodzicami uczniów,

  wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów  w udzielaniu

            pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

 

TERAPIĘ LOGOPEDYCZNĄ W NASZEJ SZKOLE PROWADZĄ

                                  mgr Ewa Nosowicz - poniedziałek 8:00 - 15:30,  wtorek 8:00 - 11:30

                mgr Martyna Mruszczyk

 

                            WAŻNE INFORMACJE:

          GODZINY TERAPII LOGOPEDYCZNEJ DOSTOSOWANE SĄ DO INDYWIDUALNEGO PLANU ZAJĘĆ DZIECKA.

          ZAJĘCIA ODBYWAJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO PRZED LUB PO LEKCJACH.

          RODZICE MOGĄ UCZESTNICZYĆ W ZAJĘCIACH TERAPEUTYCZNYCH SWOJEGO DZIECKA. DZIĘKI TEMU BĘDĄ

          WIEDZIELI, JAK NALEŻY ĆWICZYĆ Z DZIECKIEM W DOMU. 
   

DRODZY RODZICE  !!!                    

WASZE DZIECKO ZAKWALIFIKOWANE NA TERAPIĘ LOGOPEDYCZNĄ POSIADA ZESZYT ZAWIERAJĄCY:

  •         OPIS ĆWICZEŃ USPRAWNIAJĄCYCH APARAT ARTYKULACYJNY,
  •         MATERIAŁ SŁOWNY DO UTRWALANIA W DOMU.                

 

PORADY LOGOPEDY DLA RODZICÓW: 

Droga Mamo, Tato!

  • Jeżeli Wasze dziecko ma kłopoty  logopedyczne, pamiętajcie, że nie wystarczą same ćwiczenia u logopedy. Bez waszego zaangażowania każda terapia skazana jest na porażkę. Wystarczy chęć i dziesięć minut dziennie.
  • Ustawienie aparatu artykulacyjnego odbywa się do 13 r.ż. i w tym okresie korygowanie wad wymowy przebiega bez większych stresów i problemów. Później w terapię logopedyczną trzeba włożyć dużo wysiłku. Pierwsze lata życia są najistotniejsze dla późniejszych okresów.
  • Im wcześniej zaburzenia mowy zostaną wykryte i ustalony tok postępowania, tym terapia będzie skuteczniejsza.
  • Niestety mowa w dużej mierze wpływa na całokształt rozwoju dziecka, a szczególnie na jego powodzenia w szkole
  • Starajcie się, aby ćwiczenia były atrakcyjne i angażowały wiele zmysłów dziecka. Bądźcie kreatywni. Na pewno znajdziecie mnóstwo pomysłów na gry i zabawy logopedyczne. Niech ćwiczenia podawane przez logopedę będą tylko punktem wyjścia.
  • Bądźcie cierpliwi i opanowani. Terapia logopedyczna musi potrwać. Na efekty trzeba będzie poczekać, ale na pewno przyjdą.
  • Dostrzegajcie nawet najmniejszy sukces dziecka i cieszcie się razem z nim. Pozytywne motywowanie wzmacnia terapię, ale daje też dziecku poczucie pewności i wiary we własne możliwości.
  • Bądźcie czujni na wymowę dziecka wszędzie, nie tylko podczas terapii.
  • Nie korygujcie wymowy dziecka przy kimś.
  • Ćwiczyć można wszędzie: w domu, samochodzie, na spacerze, podczas każdej okazji: mycie, układanie zabawek…
  • Nie zmuszajcie dzieci do ćwiczeń podczas choroby czy złego samopoczucia.
  • Sprawcie, aby ćwiczenia logopedyczne nie tylko korygowały wymowę ale również rozwijały jego słownictwo, wyobraźnię jasność wyrażania myśli i emocji. Sięgnijcie do swojej wyobraźni a na pewno sprawicie, że ćwiczenia staną się mniej nudne i żmudne, a efekty bardziej i szybciej widoczne.